Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat is een goede stelling, voor een betogende voordracht, over het boek: 'Op weg naar het einde' van Gerard Reve?

Voor Nederlands moet ik een betogende voordracht presenteren over een boek. Ik heb Op weg naar het einde gekozen omdat ik deze al een tijdje wilden lezen. Wist ik veel dat een stelling bedenken over dit boek zo moeilijk zou zijn. Nou ben ik al twee dagen bezig met het bedenken van een stelling dus kom alsjeblieft niet aan met: 'we gaan je huiswerk niet voor je doen', want ik moet daarna nog steeds, door middel van secundaire literatuur en natuurlijk google, het grootste werk verrichten. Kan iemand me op weg helpen? Richting het einde?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
9.2K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Het is een brievenboek met autobiografische elementen. De schrijver komt uit de kast in de brief uit Edinburgh. In een beeldende stijl geeft hij in het boek zijn ironische visie op religie en homoseksualiteit. In 1963 stelde AR-senator Algra in de Tweede Kamer vragen over de 'aanstootgevende' inhoud ervan. Door de politieke discussie groeide Reve uit tot een publieke figuur en werd "Op weg naar het einde" een succes.

Dit alles geeft aardig wat mogelijkheden tot stellingen voor een voordracht. Bijvoorbeeld: Negatieve publiciteit kan leiden tot een beter imago.
(Lees meer...)
Amadea
8 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding