Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat is goede literatuur om je historische kennis te verbreden?

Ik ben erg geïnteresseerd in de geschiedenis. Ook houd ik veel van lezen, welke literaire werken zijn erg handig/interessant om te lezen? Ik wil graag mijn historische kennis verbreden op zoveel mogelijk vlakken. Documentaires, tijdschriften, films en TV-series zijn ook goede tips. Alvast bedankt.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
1.1K
Poet
8 jaar geleden
De serie "in Europa" van Geert Mak is echt goed. Ook zijn boeken zoals "de eeuw van mijn vader"

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Er zijn zoveel schrijvers die romans schrijven / schreven over historische onderwerpen. Hella Haasse in Nederland bijvoorbeeld, o.a. met boeken die zich afspelen in de middeleeuwen (en later), Jean M. Auel met haar boeken die zich afspelen in de oertijd, Cynthia McCleod over Suriname, Hilary Mantel over de late middeleeuwen / vroege renaissance in Engeland, echt heel veel. Heb je interesse in een bepaald land of bepaalde periode?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden

Vooral de middeleeuwen, wereldoorlogen en de renaissance vind ik interessant. Verder vind ik de meeste historie wel interessant.

Oorlog & Vrede van Tolstoj is ook een goede! Beschrijft de oorlog van Rusland tegen Napoleon met nauwkeurige beschrijvingen van Veldslagen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding