Bestaan er boeken die uit twee delen bestaan? (zie uitleg)

Dat aan deze beide dingen voldoet:
Deel 1 dat afspeelt in een andere tijd dan deel 2.
Deel 1 dat draait om andere personages dan deel 2.

Dit als twee delen in één boek (roman).
Bestaan deze boeken? Voorbeelden van roman graag.
En geven uitgevers zulke boeken uit?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.7K

Het beste antwoord

Ja, die bestaan. Bijvoorbeeld:

"Marta's erfenis" van Francine Rivers. Van uitgeverij Voorhoeve in Utrecht.
Deel 1: Mijn moeders hoop. Begin 20e eeuw is een jonge vrouw vastbesloten een eigen bestaan op te bouwen, hetgeen haar door heel Europa en naar de andere kant van de wereld voert.
Deel 2: Mijn dochters droom. Wanneer haar dochter ziek is, gaat een grootmoeder zorgen voor haar geliefde kleindochter. Dit tweede en laatste deel van de saga voegt twee generaties toe: Carolyn en haar dochter May Flower Dawn zijn nu de hoofdpersonages.
Bronnen:
Amadea
10 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Ken Follet - pillaren van de aarde serie.
Historische roman..
Ik vond het een goede serie
Maar ik weet niet of in 1 boek gebundeld is.. Wordt dan een heel dik boek.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat boek heet De Bijbel. Deel 1 heet: Het Oude Testament. Deel 2 heet: Het Nieuwe Testament.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Amadea
10 jaar geleden
Goed bedacht! Het is alleen geen roman...
Ritsuka
10 jaar geleden
Waargebeurd?
HeerVoldemort
10 jaar geleden
Tja heb je daar bewijs van hannyy?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Er is erg weinig archeologisch bewijs voor de bijbel, zeker als je de vermeende grootsheid van de gebeurtenissen in ogenschouw neemt.
Mogen het ook meer dan twee delen zijn?

Twee voorbeelden van boeken die verder voldoen aan je omschrijving:
- Michael Cunningham, Stralende dagen (oorspr. titel: Specimen Days),
- David Mitchell, Wolkenatlas (oorspr. titel: Cloud Atlas).

Zie bijgevoegde links.

Een verhaal dat uit meerdere subverhalen bestaat wordt ook wel een tweeluik, drieluik, enz. genoemd (naar schilderijen die uit verschillende panelen bestaan).
Op die termen zou je dus ook eens kunnen googelen.