wat is er verzonnen in het verhaal van robin hood?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
1.5K
tinus1969
8 jaar geleden
Koning Jan-zonder-Land en Richard Leeuwenhart (die voorkomen in de verhalen van Robin Hood) zijn belangrijke historische figuren.

Antwoorden (1)

Het verhaal van Robin Hood is één van de beroemdste en oudste legendes ter wereld. Een legende is een verhaal waarvan niemand zeker weet of het werkelijk gebeurd is, maar dat in de loop van de geschiedenis zo vaak doorverteld is, dat er veel mensen zijn die het geloven. Al bijna zevenhonderd jaar is het verhaal nu in omloop.

Of Robin Hood werkelijk bestaan heeft, weet niemand. De naam is niet in officiële documenten terug te vinden. Wel doen vergelijkbare namen en verhalen de ronde van drie figuren die mogelijk de inspiratiebronnen vormen voor de legende. Een feit is dat Sherwood Forest bekendstond als toevluchtsoord voor vogelvrijverklaarden. Zij zetten valstrikken uit om anderen te doen denken dat het bos behekst zou zijn.
Amadea
8 jaar geleden
liveisgreat
8 jaar geleden
mooi antwoord +