Wie is de meest eligible bachelor uit de literatuur?

Ik ben zelf voor, weinig origineel waarschijnlijk, Mr. Darcy uit Jane Austens' Pride & Prejudice. Wie is volgens jullie de leukste man uit de literatuur en waarom?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Het beste antwoord

Als man en docent letterkunde denk ik dat die rol is weggelegd voor de aanbidder van Elisa uit de teksten van My Fair Lady.

Als je het meer over echte literatuur wil hebben, is dit ondanks zijn lelijkheid toch Cyrano de Bergerac.

Welke vrouw is de meest eligible bachelorette? Laura uit de gedichten van Petrarca. Zonder twijfel.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ik ga ook voor Mr Darcy.....