Ik wil graag de lord of the rings boeken gaan lezen alleen weet niet welk boek het eerste deel is. Met welk boek kan ik het beste beginnen?

Lord of the ring boeken (volgorde)

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
11.2K

Antwoorden (2)

Deel 1 De Reisgenoten (The Fellowship of the Ring)
Deel 2 De Twee Torens (The Two Towers)
Deel 3 De Terugkeer van de Koning (The Return of the King)
Amadea
8 jaar geleden
Ozewiezewozewiezewallakristallix
8 jaar geleden
Voor de volledigheid: De 3 boeken van "In de ban van de ring" zijn een vervolg op een ander, zelfstandig boek: "De Hobbit" !
In de Ban van de Ring bestaat uit de drie delen die net genoemd zijn in de volgorde :

- Het reisgenootschap
- De Twee Torens
- De Terugkeer van de Koning

Het allerbeste echter kun je beginnen met het (zeer dunne en zeer leesbare) De Hobbit, dat feitelijk de proloog is tot de serie en - en passant, want niet de kern van het verhaal - vertelt hoe Bilbo de Ene Ring vindt.

Ben je een echte lezer en ook geïnteresseerd in de geschiedenis van de Midden-Aarde - waarover al veel verteld wordt in de trilogie - , dan eindig je het best met de Silmarillion, dat eigenlijk het laatste deel van de complete serie is.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Waar slaat die min nou weer op ?? Nouja, laat maar. Vermoedelijk nergens.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Je krijgt een + van mij. Ben het totaal met je eens