Hoe heet dit boek? (Geen tekst, bruinig, abstract, prentenboek etc.)

Ik ben op zoek naar een boek dat ik +/- 5 jaar geleden 'gelezen' heb.
Het was een donker, bruinig boek, A4 formaat, hardcover. Volgens mij was hij ook best dik. Er waren ook geen vrolijke kleuren te bekennen in het boek volgens mij.
Het ging in mijn ogen over een immigrant die moest wennen aan een nieuwe cultuur, want alles wat hij gebruikte was heel abstract; je wist wat het was, maar je wist ook dat het er in het echte leven niet zo uitzag en/of werkte.
Volgens mij ging o.a. hij op zoek naar werk, bekeek zijn post en liep door een enge straat.
Het waren mooi geïllustreerde platen over de hele pagina.
Er was geen letter te bekennen, ik weet ook niet eens of het een duidelijke titel had.

Ik hoop dat er bij iemand een lampje gaat branden, want ik weet er niet heel veel meer van helaas.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Het beste antwoord

The Arrival of De Aankomst van de Australische striptekenaar Shaun Tan, uit 2008.

Toegevoegd na 4 minuten:
Het origineel is uit 2007, de vertaling in het Nederlands uit 2008.

Toegevoegd na 22 minuten:
Op http://www.bol.com/nl/p/the-arrival/1001004005715223/ zag ik een uitgave van het origineel uit november 2007.

Volgens http://en.wikipedia.org/wiki/The_Arrival_(graphic_novel) is het origineel echter uit 2006.
Antoni
9 jaar geleden
Amadea
9 jaar geleden
Wat goed dat je dit gevonden hebt!
Antoni
9 jaar geleden
Dank je!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
HEEL ERG BEDANKT!!
Antoni
9 jaar geleden
Graag gedaan! Het lijkt mij ook een heel mooi boek, nu ik er wat over gelezen heb. Jij, veel dank voor het attent maken op het bestaan van dit boek!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bedankt! Ik heb m gelijk gereserveerd bij de bieb.