Wat is de meest omstreden boek allertijden.?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.5K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bedoel je het boek zelf of dingen die naar aanleiding van het boek zijn gebeurd?

Antwoorden (15)

Het wetboek.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Leuk. +.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Welbeschouwd kan alleen dit antwoord kloppen in alle rechtzalen wordt er dagelijks om gestreden en om de Koran wordt dagelijks gebeden. Het wetboek is eigelijkl ons kind en daarom denk ik dat hij wint. Klasse!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er zijn duizenden wetboeken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Klopt maar je zegt dat iets staat vermeld in het wetboek en als je zou zeggen dat iets staat vermeld in duizenden wetboeken veranderd de betekenis van de tekst mogelijk omdat het wetboek een vaste manier van zeggen is.
ik denk mein kampf.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
de bijbel, zonder twijfel. Er is geen enkel boek waar zoveel oorlogen om zijn gevoerd. Met op de tweede plaats de koran, om dezelfde reden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Candide, de klassieke Franse satire van Voltaire

En ik geef je nog een top tien ia de Link...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk dat dat Mein Kampf is van de A. Hittler.
In veel landen is dit boek zelfs verboden. Ook in Nederland had ik begrepen maar daar schijnt verandering in te komen. Dit boek zou eigenlijk voor iedereen verplichte stof moeten worden zodat iedereen een beetje inzicht krijgt in een gestoorde geest van een persoon die zijn volk naar de waanzin van oorlog en rassenhaat heeft geleid.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is niet verboden, maar er is een probleem met de auteursrechten, die bij de staat (Bundesland) Beieren berusten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het boek is nauwelijks omstreden hoor ; de meningen zijn er maar zeer mondjesmaat over verdeeld, en het gros der mensheid is er van overtuigd dat het een slecht boek is. Geen ruzie over.
De voorspellingen van Nostradamus.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De Bijbel op de eerste plaats.

Misschien de Koran op de tweede.

Maar dan komt toch zeker:
Mein Kampf
De Nederlandse regering deelde in 1997, in antwoord op de gestelde kamervragen mee, dat het ten verkoop aanbieden van Mein Kampf verboden is. In 2007 wilde Ronald Plasterk dat het weer vrij te krijgen zou zijn, maar daar was geen kamermeerderheid voor.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hehe, eindelijk iemand die de Bijbel noemt. HET boek waarvoor zo ongeveer de grootst mogelijke ellende over de mensheids is uitgestort de afgelopen twee millenia, en HET boek dat voor zoveel mensen heilzaam is geweest in diezelfde periode. Hoe omstreden wil je het hebben ?
Voor mij het boek van Salam Rushdie ivm de vrijheid van meningsuiting.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Anne Frank
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
het afvalboek van dr atkins
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als het gaat om publiciteit en negatieve aandacht ga ik voor de duivelsversen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
van Rushdie
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja
Allertijden: de bijbel.
Simpelweg omdat dit boek al erg oud is en er weet ik niet hoeveel oorlogen om gevoerd zijn.
Het boek is door verschillende geloofsstromingen ook op heel veel diverse manieren geïnterpreteerd, ik ken geen ander boek dat zoveel interpretaties kent.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk ook de Bijbel of de Koran, maar niet omdat daar oorlogen om zijn gevoerd. Over de interpretatie van de tekst zijn eindeloze discussies gevoerd door theologen en hun volgelingen en hebben religieuze stromingen zich steeds weer afgesplitst, zoals de gereformeerden in 1926 over de vraag of de slang van Adam en Eva nu werkelijk had gesproken. Tegenwoordig is de invloed van theologen in de westerse wereld afgenomen, maar binnen de Islam vinden nog wel heftige geloofsdiscussies plaats.