Waarom heet dit boek "De Anderen"?

In het engels heet dit boek "The Declaration", wat letterlijk betekent "De Verklaring". Ik begrijp niet waarom de vertaalster (Karin Kuiper) dit heeft veranderd naar "De Anderen".

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Antoni
9 jaar geleden
Het boek gaat over twee totaal verschillende groepen mensen: de Legalen en de Overtolligen. Vanwege de grote verschillen tussen de groepen en omdat het bijna onmogelijk is om een Legale te worden als je een Overtollige bent, kunnen de leden van de andere groep eenvoudig "de Anderen" worden genoemd.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik vind De Anderen een veel spannender titel dan De Verklaring. Misschien is de vertaalster wel veel beter dan de oorspronkelijke schrijfster in het verzinnen van titels.
carmel163
9 jaar geleden
Niet precies antwoord op je vraag, maar uit dit artikel blijkt dat de uitgever bijna altijd de nieuwe titel bedenkt en niet de vertaalster. En dat zou om commerciële redenen zijn...
http://www.nrc.nl/boeken/2012/01/06/waarom-kloppen-boektitels-vaak-niet/

Het beste antwoord

Het boek gaat over twee totaal verschillende groepen mensen: de Legalen en de Overtolligen. Vanwege de grote verschillen tussen de groepen en omdat het bijna onmogelijk is om een Legale te worden als je een Overtollige bent, kunnen de leden van de andere groep eenvoudig "de Anderen" worden genoemd.

Overigens is het niet zeker of de vertaalster de nieuwe titel heeft gekozen. Dit kan ook worden gedaan door de uitgever. Zie ook de reactie van carmel163 op je vraag, waarin zij aangeeft dat een nieuwe titel om commerciële redenen wordt bedacht.
Antoni