Waarom is dit boek zo duur ?

The Triune brain in evolution van Paul D. MacLean.
255 euro voor 700 pagina's lijkt me wel erg veel
Op amazon.com is ie zelfs nog duurder.

http://www.bol.com/nl/p/boeken-engels/the-triune-brain-in-evolution/1001004000794875/index.html

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.2K

Het beste antwoord

Wellicht omdat dit een zeer vooraanstaande wetenschapper is op een onderwerk waar nog niet zoveel over bekend is. Zijn werk is zeer vooruitstrevend en wordt door veel collega's als leidraad gebruikt.
Daar mag hij wel enige eer aan behalen met zijn boek.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja, misschien, maar het is inmiddels al bijna 20 jaar oud.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat zegt niets, als er maar weinig van zijn en ze zijn erg gewild. Kwestie van vraag en aanbod, hoe zeldzamer hoe duurder zoals mmm ook al zei.
En het onderzoek is nog steeds zeer toepasselijk voor dat doelgebied.

Andere antwoorden (7)

Omdat 't een groot, dik boek is met een kleine oplage.

Veel krijgen voor je geld = duur.
Iets zeldzaams kopen = duur.
Beide factoren samen = extra duur :).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk dat het voor onderzoekers een "must have" is, en dat dat de prijs verklaart. 93% van de mensen die het boek op Amazon zochten hebben het ook gekocht, en dat is voor zo'n duur boek wel een *heel* hoog percentage.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk omdat die waardevol informatie bevat...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
AWM
14 jaar geleden
Maar dat weet je niet zeker?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, dat zegt ie toch?
Kennelijk hebben mensen zoveel geld over voor dit boek en willen de schrijven en de uitgever zoveel geld voor het boek hebben.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er zijn vele dure standaardwerken. Kleine oplage, veel inspanning verricht voor het schrijven. Het moet links om of rechts om zinvol zijn om een boek te schrijven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hij heeft veel onderzoek moeten doen om het boek te kunnen schrijven. Dat kost geld en wordt doorberekend in de prijs van het boek, maar als het een goed en heel uitgebreid handboek is dan is het dat ook wel waard.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is een hardcover en het is vakliteratuur.Bij Springer is het denk ik goedkoper.