Hoe kan ik dit het best beschrijven? (zie uitleg)?

een draak wordt verandert in een mens, dit moet gebeurden door middel van een stevige wind.

ik zou niet weten hoe ik dit moet beschrijven.

ps: ik ben de vader van draaiideur, en ik vraag dit voor hem.

Toegevoegd na 5 minuten:
de draak is eigenlijk een mens en nu moet hij van zijn moeder terug veranderen naar een mens. dit moet gebeuren door middel van een: wind die om hem heen cirkelt.

officieel komt het van het boek van youris, maar ik schrijf voor elk leuk fantasy boek (om te trainen) 1 a 2 bladzijden (voor mijn dyslectie)

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.3K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja hoor
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
het staat in de extra uitleg
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
de draak het aragon, zijn moeder maighdlin (of zo iets), het speelt zich af op een groot grasveld. de moeder is de toeschouwer en aragon is de gene die veranderd. (nogmaals: het is uit het boek van youris, om mijn woordenschat te verbeteren) gr vader van draaiideur
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hou draaiideur, ik vindt het goed als je iets wat ik heb geschreven om je woordenschat te trainen. maar vraag het voortaan eerst!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik geloof dat ik inmiddels de bedoeling mis ; wil je nu ZELF iets schrijven, iets OVERschrijven, is het fan-art, is het de bedoeling dat WIJ iets schrijven, of wil je alleen ideeën en suggesties ??
Ik ben eerlijk gezegd van het laatste uitgegaan, maar getuige het minnetje wordt de vraag blijkbaar ook heel anders geinterpreteerd......
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
En is dat een natte wind,stinkt ie erg,of wat?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@youris: Ligt het aan mij of lijkt de naam van jouw draak wel heel erg op Eragon, ook een boek over draken?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@c4th ik ben nog bezig met de naam, dit is een tijdelijke. mijn boek gaat echter niet over draken. maar de hoofdpersoon kan in een draak veranderen (verder gaat het over een tovenaar die in de toekomst een duistere magiër moet verslaan)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dit plan van draaiideur is wel letter van mij
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@youris sorry dat ik je het niet vroeg. Ik zal ook kijken of ik het plan kan wijzigen, zodat het niet op jouw verhaal lijkt. gr draaiideur (de vader van)

Antwoorden (5)

Eolische transformatie ?
(eolisch- door inwerking van wind, transformatie - gedaanteverwisseling).

Toegevoegd na 7 minuten:
Die wind kun je eventueel de vorm geven van een verschijnsel dat op een bepaalde tijd/ en of plaats is, en dat de held in kwestie moet opzoeken. Daarmee kun je het alle namen geven die je wind. " Ga op zoek naar......(vul maar in). Je herkent hem aan (vul ook maar in, een tornado-achtig iets in een bepaalde kleur op een windstille, schier onbereikbare plek bij voorkeur).
Niet alle woorden die je gebruikt hoeven perse bestaande woorden te zijn, al vinden lezers een herkenbare verwijzing naar bijvoorbeeld een Latijnse stam wel leuk. NOEM de wind Eolat ofzo, of Drakenwind, of maak er desnoods een soort wezen van. Een zeldzaam natuurverschijnsel. Of iets dat hij zèlf moet maken of oproepen. Van mijn part door genoeg bruine bonen te eten ; fantasie kent geen grenzen dan die aan je eigen fantasie.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, nou ben ik toch wel weer nieuwsgierig waar die min nu weer op slaat.....het gaat toch om een verzonnen woord voor een verschijnsel ??? Of heeft er weer iemand te zwaar getafeld ofzo ?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ter compensatie een +
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Youris, je hebt niet ge+ st.
Marleen, van mij ook een +
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Compensatie hoeft niet hoor ;-)
Alleen ene dergelijk minnetje vind ik zo flauw. Geef ze dan bij die opvoed-vraag ofzo, dat snap ik nog wel een beetje, maar hier ???
Ineens stak er een hevige storm op, de wind gierde........
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De moeder voelde hoe een plotselinge, onverwachte windvlaag haar kleren strak tegen zich aandrukte, en door de voor haar ogen waaiende haren zag ze, hoe de draak in elkaar dook. Hij keek verschrikt om zich heen, en de klauwen kromden zich in het zand. Zwiepend met zijn geschubte staart draaide hij zijn kop naar de wind, die rondom hem wervelde, en keek wat hulpeloos rond.
Langzaam leek de betovering te wijken, de drakengestalte leek te krimpen, de contouren van zijn lijf vervaagden in het opgewaaide zand, tot de moeder, haar haren in haar nek vastgrijpend, haar zoon wat verloren aan de vloedlijn zag staan, waar de sporen van de drakenklauwen door de branding werden gladgespoeld.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ga geen stuk voor je schrijven omdat je het doet om je schrijfstijl te verbeteren. Daarom ga ik je wat tips geven.

Blijf duidelijk vanuit de perceptie van een bepaald persoon schrijven. Ik denk dat het in dit geval het meest dramatisch is om het vanuit het oogpunt van de moeder te beschrijven. Beschrijf bijvoorbeeld hoe bepaalde dingen voor haar zicht verborgen raken (door de wervelstorm die de draak omhuld).
Begin bijvoorbeeld met het beschrijven van de kalmte van het grasveld, de houding van de draak. Laat het beeld daarna overslaan naar een woeste vertoning van wervelwinden. Vertel hoe de wervelwind zich heeft gevuld met zand en gesteente en hoe de moeder gedwongen wordt haar ogen te beschermen. Natuurlijk ziet ze net voordat ze dit doet nog net de gestalte van haar zoon vervormen.
Beschrijf dan uiteindelijk hoe de wind weer gaat liggen en hoe de moeder voorzichtig probeert te kijken hoe het met haar zoon staat.
Dan kan je het misschien afsluiten met een emotionele scene waarin de moeder en zoon elkaar in hun menselijke vorm kunnen omhelzen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb nou stiekeme visioenen van die moeder-draak-mens-dinges die een enorme zwavelige scheet laat waardoor haar kind spontaan weer in een mens verandert, maar dat zal wel té Terry Pratchett voor je zijn?