Het valt niet te zeggen wie dat is. In die zin heb ik dus geen antwoord op jouw vraag. Maar ik kan je wel vertellen waarom deze persoon je bekend voorkomt, daarmee denk ik toch meer bij te dragen aan een antwoord, dan aan een algemene reactie. Vandaar dat ik het hier plaats.

Voor niet nader genoemde mensen op boekcovers gebruiken ze bijna altijd stockfoto's. Stockfoto's komen uit grote databestanden met allerlei foto's over allerlei onderwerpen. Ontwerpers, beeldredacteuren enz. maken daar vaak gebruik van als ze algemene foto's zoeken van bijvoorbeeld onbekende personen die in het totale beeld eigenlijk alleen maar als figurant fungeren.
Daarnaast zijn er ook stockfoto's van voorwerpen, landschappen, dieren, sfeerbepalende elementen enz.

Het is vrijwel zeker dat dit ook een stockfoto is, er is eigenlijk geen enkele reden om aan te nemen dat het dat niet is. Dat geeft geen 100% garantie, maar 98% is ook vrij zeker ;-) .
Omdat het een stockfoto is, kunnen afbeeldingen van deze man (waarschijnlijk een fotomodel) voor veel meer producten en diensten gebruikt zijn. Dan kun je hem dus inderdaad vaker hebben gezien. Daar komt nog bij dat fotomodellen vaak een gezicht hebben dat geen specifieke "vreemde" kenmerken heeft. Daardoor zijn die gezichten in ons geheugen redelijk inwisselbaar.

Deze link geef ik hier niet als bron, maar voor meer info over stockfotografie. Helaas in het Engels, een even duidelijke Nederlandse uitleg kon ik niet vinden. Eventueel kan Google de tekst voor je vertalen.
http://en.wikipedia.org/wiki/Stock_photography
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bedankt Manjo, ik vond de reacties best verontrustend.