Wat is dit voor bijbel?

Wie weet wat voor een bijbel dit is? heb hem al enige jaren in de kast staan en weet alleen dat hij engels geschreven is erg oud moet zijn en gouden randen heeft. Ook staan er er bepaalde engelse famillies in vermeld (geboorte, sterfte, huwelijken) Heeft iemand enig idee hoe oud deze bijbel precies is en of hij mogelijk ook enige waarde heeft?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Het zou helpen als de titelpagina duidelijk leesbaar is, want dat is nu niet het geval.

Antwoorden (1)

Het kostte me nogal wat turen en puzzelen, maar de enige bijbels die geprint zijn door George E. Eyre en William Spottiswood die ik kon vinden dateren uit de periode 1835-1870. Ik kon geen exemplaar vinden dat een kaft had vergelijkbaar met die als op jouw foto, maar een willekeurig ander exemplaar in zeer goede staat (en zo te zien is die van jou dat niet) staat op een boekverkoperssite voor iets meer dan 106 Britse ponden, dus ongeveer 132 euro. Ik kan het niet lezen, maar ik geloof dat er op het titelblad helemaal onderaan een jaartal in Romeinse cijfers staat, klopt dat? Als dat zo is, kun je dat - en mogelijk meer tekst van dat titelblad - hier plaatsen? Dat maakt verder zoeken gemakkelijker.