Kan ik in Nederland een Koreaanstalig boek kopen?

Ik leer nu Koreaans en ik wil graag een Koreaans boek om mijn kennis te verbeteren. Het gaat echt om een leesboek, dus geen lesboek. Is dat ergens te bestellen of te kopen in Nederland?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
2.6K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Je het beste kunnen zoeken naar een webshop, kost wel iets meer maar dan heb je wel wat. Ook kun je de rommelmarkten afgaan als het je niet uitmaakt of het tweedehands is of nieuw, maar dan is de kans wel kleiner dat je iets vind.

Het beste antwoord

De universiteit van Leiden heeft een eigen bibliotheek met Koreaanstalige boeken over onder meer geschiedenis, godsdiensten en filosofie, en klassieke en moderne literatuur. Maar er zijn ook veel boeken in het Engels en Koreaans over politiek, sociologie, antropologie, film, recht en economie.

Bel ze, of e-mail ze en stel je vragen aan hen. In de bijgevoegde link staat wie er allemaal in aanmerking komen voor een gratis lidmaatschap (want zonder dat mag je niet lenen). Hoor je niet tot een van die groepen en is je verzoek tot uitzondering afgewezen, dan kun je een betaald lidmaatschap nemen. Dat kost je 30 euro per jaar.

Daarnaast kun je Ming Ya books (in Amsterdam) proberen. Het is een Chinese boekwinkel, maar ze verkopen er minstens één Kuifje in het Koreaans ;), wellicht ook andere die niet op de site staan.

Of ga naar een Koreaanse winkel en vraag de eigenaar. In Rotterdam is er Kazaguruma op de Pannekoekstraat (vlakbij station Blaak). Die verkopen vooral levensmiddelen, maar weten misschien wel waar je een ruime keuze hebt aan boeken.