Het is niet alleen de structuur die een boek pakkend maakt. Het belangrijkste is natuurlijk een boeiend verhaal met bijvoorbeeld verrassende wendingen in de verhaallijn.

Wel kan een opvallende structuur bijdragen aan de belangstelling voor een boek. Belangrijk is ook dat er niet één structuur is, die een boek per definitie pakkend maakt. Hiervoor bestaat dus geen ultieme methode die "altijd" werkt.

Als je een boek boeiender wil maken, kan je werken met flashbacks (terugblikken op belangrijke gebeurtenissen in het verleden), je kan het verhaal op verschillende momenten door verschillende personen laten vertellen, enzovoort.

Laat je inspireren door de manier waarop bestaande boeken zijn geschreven.
Antoni
10 jaar geleden
Antoni
10 jaar geleden
Graag gedaan!