Als je kinderboeken schrijft, moet je dan meteen de afbeeldingen mee sturen naar de uitgever?

Ik zit nog enorm in de "probeerfase" (geef het maar een naam), maar kinderboeken zijn natuurlijk niets zonder mooie afbeeldingen! Nu vroeg ik mij af; moet je deze meeleveren met het manuscript (de tekst van het boek zelf) of moet je dit eerst overleggen met de uitgever?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Het beste antwoord

Niets moet…
Je kunt je tekst opsturen en aangeven wat voor afbeeldingen je bij de tekst wilt hebben. De uitgever beschikt over eigen illustrators die deze voor je kunnen tekenen.
Als je zelf afbeeldingen hebt gemaakt, kun je die natuurlijk (eventueel later) toevoegen.
SimonV
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dankjewel!