Wat zijn goede namen in de trant van Aragon?

door enige opmerkingen van de naam wil ik zijn naam veranderen, het was: aragon en de nieuwe naam moet ook iets in de richting zijn maar ik weet niks.

ps: dit boek wordt officieel door: Youris geschreven, maar ik help hem. vandaar deze vraag door mij.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Aragon is de naam van een hoofdpersoon uit een boek, wat geschreven wordt

Het beste antwoord

Een boek met (o.a.) elfen was het toch? Dan zou ik kijken naar Ierse/Keltische namen als inspiratiebron.

Wat je ook kunt doen, maar dat vereist het bekijken van alle namen in het boek, is het duidelijkmaken van verwantschap via namen. En dan verwantschap in de zin van zowel familie als volk. Tolkien was daar natuurlijk een meester in:

Hobbits in één familie: Bilbo, Bungo, Frodo, Drogo. Twee lettergrepen, eindigend op -o.

Thorin is de zoon van Thrain die de zoon is van Thror. Verder ook veel dwergennamen op -in: Balin, Dwalin, Oin, Gloin, Dain etc.

Galadriel is de vrouwe van de Galadhrim. Haar partner heet Celeborn, hun dochter Celebrían.

Éowyn en Éomer zijn nazaten van Éorl, hun volk noemt zich de Éorlingas.

Aragorn is de zoon van Arathorn.

Etc etc.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
kan iemand een plus 1 geven
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Yep +1

Andere antwoorden (4)

Castilla?
León?
Asturias?
Andalucía?
Levante?
Extremadura?
La Mancha?
Navarra?
enz.
Omdat Aragón een deelstaat is in Spanje, en je vraagt iets "in de trant van" Aragón, leek het me zinnig je namen van andere Spaanse deelstaten of streken voor te stellen.
Kijk anders zelf eens op de kaart van Spanje.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Magon, Malagon, Agagon, Egon, Ligon, Ngon, Argon, Sargon, Perdigon, Oregon, Mamigon, Leegon, Gon, Gungon, Banogon, Gorgon, Wungon, Hargon,Jason, Gordon, Jon, Sharon, Aaron, Leon, Don, Milton, Nelson, Wilson, Ramon, Sheldon, Marion, Vernon, Allison, Byron, Burton, Simon, Alison, Clayton, Arlington, Armon, Arlon, Ariston, Arnon, Aroon, Arrington, Aradipson, Arpon, Armenvon, Arbon, Artoon, Arron, Aronson.

Zit daar wat bij?
14 jaar geleden
NOGARA.

Toegevoegd na 3 minuten:
NOGA, OGRAAN.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Anagantios(januari)
Equos(tijd van de paarden)
Samonios(tijd van de vallende zaden)
Eruos(december)
Keltische namen.