is Annie M.G. Schmidt getrouwd geweest?

Ik lees op wikipedia dat ze een relatie had met Dick van Duijn.. is ze ook met hem getrouwd?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
6.4K

Het beste antwoord

Nergens is te vinden dat ze getrouwd is geweest dus nee: http://www.vernoeming.nl/de-persoonskaart-van-annie-m-g-schmidt

Toegevoegd na 3 minuten:
Er staat dat Dick van Duijn ook nooit is gescheiden van zijn eerste vrouw en dan kun je ook niet trouwen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Schmidt had vanaf 1950 een relatie met de chemicus Dick van Duijn, die al getrouwd was en niet is gescheiden.[2][3][4] Met hem kreeg ze een zoon Flip, die in haar latere werk regelmatig zou meespelen. Met Van Duijn woonde ze vanaf 1954[5] beurtelings aan de Côte d'Azur en in Berkel en Rodenrijs. Voor haar bleef Amsterdam de plek waar ze het liefste was. Na Dicks zelfgekozen levenseinde in 1981 ging ze in 1982 wonen aan de Vossiusstraat in Amsterdam.

Kan ook niet getrouwd zijn met hem want hij was al getrouwd.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zij is wel degelijk getrouwd, maar met de vader van Dick. Op die manier kreeg haar zoon, de naam vcan zijn echte vader (Dick)