Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik ben op zoek naar naam van (Engelse) boekenreeks van (4?) kinderen die als soort detectives, mysteries oplossen.

Ik heb vroeger een serie boeken gelezen over kinderen die een soort detective spelen en zo mysteries oplossen. Plaatsnamen e.d. waren Engels. Kan me vaag herinneren dat de reeks "De grote vier" ofzo heette, maar kan niets ervan vinden. Enig idee hoe de boekenreeks heet?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Je vond het niet omdat je fout zocht, behalve 4 kinderen was er ook nog een hond dus de serie heet: de vijf, en uit mijn hoofd van enid blyton

Toegevoegd na 1 minuut:
zie link
(Lees meer...)
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik denk idd ook "De vijf"
Musonius
11 jaar geleden
Mijn eerste gedachte was ook 'De Vijf' (The Famous Five) van Enid Blyton, verreweg de populairste serie die zij schreef, maar het zou ook 'De Vijf Detectives' kunnen zijn of een andere serie van haar hand.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dankjewel!

Andere antwoorden (1)

Was het niet: De 5 detectives...? Weet er niet meer het fijne van maar een van die meisjes heette volgens mij Daisy. (Verslonden vroeger, die boeken; en sparen om een nieuwe te kunnen kopen in de plaatselijke kantoorboekwinkel!)
Gezocht en gevonden: http://jeugdsentimenten.net/vrije-tijd/lezen-en-schrijven/de-5-detectives-van-enid-blyton/
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding