Hoe kan ik acteur worden? Zonder opleiding?

Ik wilde weten of je acteur kon worden zonder opleiding en dan bijv in flikken Maastricht kan spelen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
4.5K

Antwoorden (2)

Het komt wel eens voor dat acteurs worden gescout bijvoorbeeld bij toneel.
Als je bij èèn toneel vereniging zit en je speeld èèn stuk kan het zijn dat ze je vragen of je in bijvoorbeeld èèn reclamen wild spelen. Van daaruit kun je door groeien en ontdekt worden.. Ook heb je bepaalden websites waar je je voor kunt aan melden. Waar je uitgenodigd kunt worden voor figurant. Ook daar kun je met èèn beetje geluk ontdekt worde. Kijk hier mee wel uit. Je hoort hier vaak slechte verhalen over. Maar er zijn er zeker èèn aantal die wel gun belofte na komen
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het kàn, echter moet je wel veel geluk hebben. Meer dan vroeger. Met name vòòr de jaren '00 werden nogal eens mensen van straat geplukt. Momenteel lijkt het een trend te zijn om mensen van het toneel af te plukken, of gewoon mensen uit andere presenterende mediavakgebieden (modellen, presentatoren, zangers/zangeressen, etc.)

Wil je nu acteren, lijkt je toneelschool inderdaad toch echt de beste optie. Zomaar auditie doen kan ook, maar dan moet je maar net weten waar je dat kan doen.