heeft lance-lot, en de lance of destiny (Spear of Destiny) iets met elkaar te maken ?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wat is lance-lot? Bedoel je Lancelot?

Antwoorden (2)

Lancelot was de rechter hand van koning arthur.
En the spear of destiny is de speer die vermoedelijk jezus dodelijk heeft verwond.
Kortom andere plek en andere tijd niets met elkaar te maken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Lancelot is een figuur uit een van de Arthur Legendes en de Heilige Lans is een mythisch relikwie van Christelijke oorsprong. Er zijn wel momenten waarop de Arthur Legende en de Christelijke mythen samenkomen (zoals bijvoorbeeld in het geval van De Heilige Graal), maar in dit geval is er geen verbinding tussen beide.

Je kunt (en mag) wel zelf een verhaal schrijven waarmee je de Heilige Lans onderdeel maakt van de Arthur Legende. Dit is bijvoorbeeld ook hoe de Heilige Graal onderdeel is geworden van de Christelijke Mythen: de Graal was oorspronkelijk van Keltische Oorsprong en deze kreeg rond de 12e eeuw een Christelijke oorsprong toegedicht door schrijvers.