Kan een schrijver leren van interview technieken?

Ik ben schrijver en heb een interviewboek, kan een schrijver de technieken van interviews ook toepassen in dialogen? Wanneer er een boel vragen gesteld moeten worden?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

Ja, dat kan heel goed, vooral omdat het dan echter lijkt. Je beschrijft het volgens de regels. Dit geldt voornamelijk voor zakelijke gesprekken. Ik denk dat er weinig in dat boek staat over privégesprekken en over politie-ondervragingen. Let er dus op dat je de technieken uit het boek niet klakkeloos overneemt voor die twee groepen. Mensen gebruiken bij privégesprekken niet zo vaak interviewtechnieken en waar ze dat doen wordt dat irritant gevonden maar SOMS, als dat bij je karakter past (iemand hoog in het zakenleven praat met zijn vrouw over een echtscheiding of heeft ruzie met zijn vader of broer of wat dan ook) kan dat natuurlijk wel weer van pas komen. Gewoon omdat het dan bij dat karakter hoort.