Het zijn er zes: Fantoom, Middernacht, Schaduwzielen,
Duisternis, Razernij & Duister weerzien, en Ontwaken & De strijd.
Bronnen:
Amadea
11 jaar geleden
Amadea
11 jaar geleden
De auteur (Lisa J. Smith) is begonnen met een spin-off: een trilogie met Damon in de hoofdrol, geheten The Vampire Diaries: The Return. En andere auteurs gaan de The Stefan Diaries schrijven. 'The vampire diaries' zijn inmiddels als televisieserie verfilmd.
Eind januari 2013 komt de Nederlandse vertaling van het zevende deel van de Vampire diaries uit: Maanlied.
De oorspronkelijke trilogie in het engels:
1. The Awakening (1991)
2. The Struggle (1991)
3. The Fury (1991)
Het vierde deel:

4. Dark Reunion (1992)
De tweede trilogie, The Vampire Diaries: The Return:

5. Nightfall (2009)
6. Shadow Souls (2010)
7. Midnight (2011)
De derde trilogie, The Vampire Diaries: The Hunters :

8. Phantom (2011)
9. Moonsong (2012)
10.Destiny rising (2012)
Er is ook nog een spin-off serie rond het personage van Stefan en zijn avonturen voordat hij Elena tegenkwam: The Vampire Diaries: Stefan's Diaries. De verhalen zijn echter niet door L.J Smith geschreven maar door de schrijvers van de gelijknamige TV-serie:

1. Origins (2010)
2. Bloodlust (2011)
3. The Craving (2011)
4. The Ripper (2011)
5. The Asylum (2012)
6. The Compelled (2012)
In het Nederlands:

1. & 2. The Vampire Diaries: Ontwaken & de Strijd (5 juni 2010)
3. & 4. The Vampire Diaries: Razernij & Duister Weerzien (15 oktober 2010)
5. The Vampire Diaries: De Terugkeer: Duisternis (12 mei 2011)
6. The Vampire Diaries: De Terugkeer: Schaduwzielen (11 november 2011)
7. The Vampire Diaries: De Terugkeer: Middernacht (3 mei 2012)
8. The Vampire Diaries: De Jagers: Fantoom (1 augustus 2012)
9. The Vampire Diaries: De Jagers: Maanlied (verschijnt in 2013)
10. The Vampire Diaries: De Jagers: Bestemming (verschijnt in 2013)

Heel veel plezier met lezen. ik weet niet of je de tvserie ook kijkt, maar het is totaal anders.

Toegevoegd na 2 dagen:
*maar DAT is totaal anders
Bronnen: