Als je een boek hebt uitgegeven in eigen beheer,( Print on demanding) mag je dit boek proberen uit te laten brengen door een echte uitgever?

Toegevoegd na 2 minuten:
door een echte uitgever krijg je toch meer bekendheid dan door pumbo of lulu of door boekscout etc.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (1)

Elke uitgever heeft zijn eigen huisstijl. Als jij een boek hebt gemaakt in een bepaalde stijl zal die niet aansluiten bij de stijl van elke uitgeverij. Je kunt het natuurlijk altijd proberen, want misschien is de inhoud wel zo goed dat een uitgeverij met jou in zee wil gaan. Het boek zal dan wel naar hun wensen geredigeerd, enz. worden.

Maar uitgeverijen krijgen dagelijks heel veel manuscripten ter lezing binnen. En je moet er dan niet vreemd van opkijken, dat het afgewezen wordt.
Kies in iedere uitgeverij met een fonds dat past bij de inhoud van jouw boek.

Overigens kun je bij Boekscout, Free Musketeers, enz. je boek ook laten uitgeven. Je draagt je rechten dan over, maar zij zorgen er wel voor dat de teksten gecorrigeerd en geredigeerd worden en dat het boek er van binnen en van buiten netjes uit ziet. Een aantal van deze boeken komt ook in boekhandels en bibliotheken terecht, dus het biedt echt wel kansen om als beginnende schrijver eerst deze weg te bewandelen Lees er meer over op bijgaande websites.