Wat is een leuke naam voor een amerikaanse detective en hulpje?

Ik ben van plan om een detective te schrijven. Maar moet nu nog een originele naam hebben. Het idee is dat het een 'gentleman' is. Een soort sherlock holmes. En dat zijn hulp net nieuw is en dat de detective zijn grote voorbeeld is. En ik moet nu dus nog originele namen hebben. Iemand ideën?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
6.8K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zou eerst eens een stuk gaan schrijven... Dan ontwikkel je meer van de persoonlijkheid en dan kom je beter tot een passende naam.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je nu al onze hulp nodig heb voor alleen al de namen van je personages.. Wat moet er van de rest van je boek wel niet terecht komen dan?
itsme
14 jaar geleden
hoe kan je nou iets origineel noemen dat je van anderen kopieert? En, als je fantasie zo beperkt is dat het verzinnen van een naam al een probleem is, dan heb je een probleem met het schrijven van een heel boek...
de detective heet overigens Wiliam Watch en zijn hulpje heet Ramon Rover. Maar die namen moeten, zoals beerg hierboven ook al reageerde, helemaal passen bij de persoon, je gaat niet een persoon om een leuke naam heen schrijven.

Het beste antwoord

Mungo Slispeck... en zijn hulp: Stan Hiddock...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zou je een plusduimpje willen geven, maar ik mag nog niet stemmen :P
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Doe ik het toch Slopotje. Zo hebben ze mij ook geholpen opdat ik mag minnen en plussen.

Andere antwoorden (11)

Bill

Toegevoegd na 1 minuut:
zijn hulp heet cliff
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ha, die Slopotje;

Misschien een ode aan een ander bekend Amerikaans of Engels duo? Stanley & Oliver. Abbott & Costello. Mills & Somerset. Simon & Garfunkel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het beste lijkt me om ze voorlopig een werknaam te geven, dan komt met het schrijven vanzelf wel een eigenschap naar voren waar volgens jou maar een naam bij past en dat wordt dan de definitieve.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
probeer het eens hier.

http://www.kleimo.com/random/name.cfm

of hier.

http://www.fourteenminutes.com/fun/names/
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dick McCannon en zijn hulpje Bradley
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Detective Xinix and Answerman.... ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Timothy Mac Gregor and Boy Dixon.
14 jaar geleden
Coleman and April.(April is wel een vrouwelijk hulpje)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Detective Strong en assistent Hold.
Dat lijkt mij een vasthoudend koppel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
als je nog geen naam heb voor die 'gentleman'. bedenk hem later. zet eerst bijvoorbeeld een naam van een bestande detective. naarmate je verhaal voordat komt je steeds meer over de detective te weten, en kan je zijn naam op zijn eigenschappen baseren.

Toegevoegd na 4 dagen:
Volgens de schrijvers moet je voor je begint met je roman per belangrijke personen een heel cv samen stellen, met naam, hobbies, politieke voorkeur, hoe hij of zij eruit ziet.

ook kan je voor namen altijd op internet terecht. dat zijn natuurlijk wel normale namen, maar waarom zou een detective een rare moeilijke naam nodig hebben (geef hem geen naam als pietje, hans, klaas)

kijk ook eens op de bijgevoegde bronnen