ik heb een oud boek eerste druk 1938 mijn oplage is uit 1940? Hoe kan ik zien wat de waarde er van is?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
3.1K

Het beste antwoord

Een simpele optie is de gegevens invoeren bij antiqbook.nl - misschien zijn er anderen die dat boek of een andere druk ervan verkopen. Let wel: je vindt dan verkoopprijzen van die boeken, aan de hand waarvan je een indicatie van de waarde hebt. Vind je meerdere aanbieders, vergelijk dan goed, ik kom weleens (exact dezelfde) boeken tegen die bij de een 35 euro moeten opbrengen en bij een ander 100 - terwijl ze beiden de boeken beschrijven als vergeeld en zonder losse omslag. Als je zelf zo'n boek verkoopt, zul je er per definitie iets minder voor krijgen.
Denk je dat je een bijzonder boek in handen hebt (Een eerste druk van een nog steeds populaire titel of schrijver, een gewilde auteur, een bijzonder onderwerp, een boek met handtekening van de auteur, een wetenschappelijk boek dat nog waarde heeft omdat juist die versie ontbreekt in bibliotheken), dan zou ik ermee naar een goed antiquariaat gaan (niet De Slegte).
Voor andere boeken is het een beetje wat de gek ervoor geeft, en dat kan minder zijn dan je denkt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Je zou navraag kunnen doen bij een antiquariaat (een winkel waar oude boeken, kaarten en prenten worden verkocht.)

Wees trouwens niet teleurgesteld in het bedrag dat je te horen krijgt. Veel boeken zijn in een zodanige oplage gedrukt, dat er nog te veel exemplaren her en der in omloop zijn om er een indrukwekkend bedrag voor te kunnen krijgen. De staat waarin het boek verkeert zal ongetwijfeld ook meespelen in de waarde.
11 jaar geleden
Je kunt het boek invoeren in marktplaats en, nog beter (meer aanbod), boekwinkeltjes.nl. Daaruit kan je de verkoopprijs afleiden. De inkoopprijs is natuurlijk lager.