Ik zoek een spannend boek waarin de hoofdpersoon voor grote keuzes komt te staan en moet overleven. Een beetje "De Hongerspelen of Inwijding"?

Ik zoek een boek dat lijkt op De Hongerspelen en Inwijding. Een boek dat spannend is, waar mensen misschien in een spel worden gezet dat op leven en dood gaat (zoals bij De Hongerspelen) en waar mensen keuzes moet maken en moet overleven.
Het boek hoeft geen happy-end te hebben, en het lieft een onvoorspelbaar eind. dat er iemand dood gaat of iets in die richting.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Robinson Crusoe - Daniel Defoe
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@Shopaholic ik stuur een link. kun je zelf het beste een mening vormen. http://www.bol.com/nl/p/nederlandse-boeken/inwijding/1001004011806669/index.html

Antwoorden (4)

Ik vond de hongerspelen ook een geweldig boek. Verder vond ik Boy7 van Mirjam Mous ook leuk.

Boy7 van Mirjam Mous dus! Ik vond hem leuk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik vind Boy 7 een heel goed boek, lijkt er erg op.
Maar ook Gone zit wel in die richting.
Allebei lekker spannend!
Deze hoort er niet helemaal bij, maar ik raad hem je toch aan: Matched. Echt een geweldig boek. Google maar eens een recensie zoiets.
Wat je ook kan doen is (als je bibliotheek een site heeft, of anders op de sites van andere bibliotheken), deze titels of schijvers intypen. Dan krijg je advies op basis van deze titels, dus boeken die in dat genre horen.
p.s. Als je iets onvoorspelbaars wilt is Matched echt goed. Gone ook. Boy 7 is eigenlijk vrij voorspelbaar, maar wel spannend.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Harry potter vind ik leuk (maar ik ben ook een kind) maar misschien is dat voor 18+ kinderachtig en als je 16 bent kan je beter die films kijken (kijkwijzer zegt: geweld, eng en 16 jaar en ouder)
P.S. er moeten wel keuzes worden gemaakt die afhangen van leven en dood.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
gone en boy 7 waren inderdaad erg leuk, maar de hoofdpersonen konden niet echt een grote keus maken

maar ook leuk is zielen. Van Stephenie Meyer (bekend van twilight)
het gaat overwandelaar (ik figuur) die samen met de andere zielen uit de ruimte de aarde heeft overgenomen door zich in de hersenen van de mensen in te planten
op de achterkant staat
Wandelaar de gastziel die Melanie's lichaam heeft gekregen, wist al dat het moeilijk was om in een mensen lichaam te wonen: de overweldigende emoties, de levendige herinneringen, maar 1 ding had ze niet verwacht: de vorige bewoonster weigert haar geest te laten overnemen (...)

wandelaar moet voor een aantal keuzes staan namelijk:

kiest ze voor degene van wie haar lichaam houd of gaat ze voor degene die geeft om wie ze is en waar ze ook van houd?

kiest ze voor haar volk of voor de andere overlevenden

en op het einde komt ze voor de belangrijkste keuze te staan, gaat ze zichzelf opofferen om melanie te redden?

het is een superspannend boek. ik weet niet of je Stephenie Meyer kent en of je Twiligt hebt gelezen, maar ookal is hij dik en heeft hij een niet zo leuke voorkant (beetje raar) hij is gewoon niet neer te leggen