Gaat de prijs van mn boete bij de bibliotheek omhoog als ik mn boeken wel teruggebracht heb maar niet betaalt heb?

ik heb mn boeken terug gebracht bij de bibliotheek maar
Toen had ik mn bibliotheek pas niet meegenomen
En ik had mn bibliotheek pas nodig om mn boete te betalen
maar nu komt mn vraag gaat de prijs van mn boete omhoog?
ik weet dat de makkelijkste was om terug te gaan met
mn bieb pas maar toen had ik niet zoveel tijd.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.7K

Het beste antwoord

Nee, de boete blijft wel staan, maar wordt niet hoger als je een dag of een paar dagen later betaalt. Pas als je een boete een aantal maanden niet betaalt, loop je het risico dat een bibliotheek een incassobureau (of een soortgelijke organisatie) inschakelt en het bedrag dus wel omhoog gaat, maar dat verschilt per bibliotheek. Maar normaal gesproken gaat de boete niet omhoog, nadat je je boeken hebt ingeleverd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Helaas, dat wordt dokken. Pas als je je boete hebt betaald, verdwijnt het uit het systeem en helaas gaat de boete omhoog, nooit omlaag!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je de boeken al ingeleverd hebt, blijft de boete wel staan maar stijgt niet.