is het boek Tegengif van Judith Visser waargebeurd? En is zij dus echt een prostituee geweest?

Toegevoegd na 1 minuut:
ik vroeg het me al een tijdje af omdat ze er zoveel van afweet en toen ik dit las ging ik helemaal twijfelen http://literatuuraire.punt.nl/index.php?r=1&id=377438

Ik weet dat het eigenlijk niet uitmaakt en ik vind haar boeken toch wel goed maar ik vraag het me gewoon af!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (1)

Chicklit.nl: Je beschrijvingen in het boek zijn levensecht. Hoe heb je onderzoek gedaan naar dit onderwerp?
Judith: Alle bordelen die in Tegengif worden beschreven, bestaan écht en ik ben bij ze allemaal binnen geweest en heb er intakegesprekken gehad. Ik deed gewoon alsof ik er wilde komen werken en liet me rondleiden. De eerste keer dat ik dit deed, vond ik het doodeng! Vooral toen ze ineens om mijn paspoort vroegen…
Het grootste gedeelte van Tegengif speelt zich af in een privé-huis aan de Bergweg in Rotterdam en de ervaringen van Kim, de hoofdpersoon, zijn gebaseerd op de ervaringen van een meisje dat daar echt gewerkt heeft. Zij heeft mij veel verteld.
Verder beschik ik gelukkig over een goed inlevingsvermogen en ook dát heeft geholpen om alles zo realistisch mogelijk te laten overkomen, zodat de lezers echt bijna het gevoel krijgen dat ze het zelf meemaken. Om die reden heb ik er ook voor gekozen om alles bij de echte naam te noemen (de bordelen) en ook de andere plaatsen (straten, winkels, etc. in Rotterdam) gewoon echt te houden. Zodat het wel fictie is, máár met een echt bestaand decor.

ze heeft dus niet als prostituee gewerkt. Wel zijn de plaatsen echt. niet waargebeurd. kon helaas de bron niet verifieren, maar ga ervan uit dat het echt is.