Wat bedoelt J. K. Rowling met Harry Potter en de Steen der Wijzen?

Wat is de boodschap van Harry Potter en de Steen der Wijzen. Bedoelt Rowling hier iets mee? Het is mij een raadsel.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.3K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heb je het boek wel gelezen? Denk het niet, he?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@stippel hahaha +1
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jawel, tuurlijk!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Alsje het boek echt hebt gelezen zou je deze vraag niet stellen. Dus lezen!!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Probeer eens wat preciezer te zijn: wat bedoelt ze waar mee? Met het hele boek of precies die steen?

Het beste antwoord

Denk na; waar dient de steen der wijzen voor? Hij maakt goud en zorgt voor het eeuwige leven. Harry krijgt de steen en verkiest vertrouwen van perkamentus boven rijkdom en eeuwig leven. Als dat geen verstandige keuze is;)

Dus eigenlijk dat geluk boven rijkdom en onsterfelijkheid staat
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt