Wat wordt bedoeld met 'vorm' in een boek?

Hallo, ik moet een boekverslag maken over het Karel ende Elegast. En er staat dat ik opmerkingen over de vorm moet geven, maar ik weet niet wat nu precies de bedoeling is... Kan iemand mij dit uitleggen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
6K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoe het boek geschreven is, vanuit welk perspectief. ik-vorm vanuit de 3de persoon. Ik neem aan dat je dat gehad hebt voor dat ze dat vroegen.

Antwoorden (3)

Bijvoorbeeld of het boek in de ik-vorm geschreven is of in de derde persoonsvorm.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
fijn die ongemotiveerde minnetjes he? Van mij dus een plus
De manier waarop het wordt geschreven.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ongemotiveerd minnetje, dus een plus van mij
Is het in dichtvorm? Is het een ballade? Is het een vertelling of een biografie? Is het een legende? Misschien is het een verhaal met een moraal. Aan dat soort zaken kun je de vorm herkennen.