Wie is de schrijver van het boek achter de film The Matrix?

En waarom kom ik daar zo moeilijk achter?
Je kan van alles vinden over de film, maar niet veel over het boek en de auteur.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.9K

Antwoorden (3)

Voor zover ik weet is de Matrix niet gebaseerd op een boek. De schrijvers van de Matrix werden wel geinspireerd door meerdere boeken. Op deze site kun je het een en ander erover terug vinden. De site is wel in het engels.
12 jaar geleden
Er is geen boek en de schrijvers van de films (Larry and Andy Wachowski) zijn personen die geen behoefte hebben aan publiciteit. Ze geven geen interviews en willen zo anoniem mogelijk blijven.

Toegevoegd na 17 minuten:
De meeste uitgebreide informatie die je kunt vinden is uit een Wired artikel uit 2003
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
https://youtu.be/LKRsndbltr8
Sofia Steward