Er is jaren geleden een boek geschreven over de ziekte Alzheimer. Ik geloof dat het zelfs een literaire roman was. Wie is de auteur?

Zit maar te zoeken op internet, maar zonder succes. Ik geloof dat het iets met Jan is, maar ik weet het niet zeker. Is er iemand die het weet? Bedankt alvast!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

ik moest als eerste denken aan Hersenschimmen van Bernlef. Maar in de link vind je een overzicht met nog meer romans die over Alzheimer gaan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Was het niet:I

k heb Alzheimer | S. Braam & Stella Braam

het verhaal van mijn vader
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De rode vlieger?

Enige die mij te binnen schiet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
John Bayley heeft ook twee boeken geschreven over zijn vrouw Iris Murdoch, die gestorven is aan Alzheimer: Iris: A Memoir of Iris Murdoch (1998) en Elegy for Iris: A Memoir (1999). De boeken dienden als basis voor de film Iris (2001): http://www.imdb.com/title/tt0280778/