Het boek gaat over de mannen in het gezin Knausgård. Moeder komt er nauwelijks in voor en zusje Sissel al helemaal niet. Alleen oma is aanwezig, de getuige van haar zoons laatste jaren. De schrijver vindt in dit eerste deel van de reeks zijn zus nauwelijks het noemen waard. En moeder verliet het gezin om ergens in een andere stad een opleiding te gaan doen, waardoor vader voor de kinderen moest zorgen. De vrouwen zijn van ondergeschikt belang.
Amadea
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
+1 dus antwoord op de vraag is: Ja !
Amadea
9 jaar geleden
Hangt er maar vanaf wat er met 'iets' bedoeld wordt. Dat antwoord kan zowel ja als nee zijn...
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Onderstaand antwoord is pure onzin. Sissel is de moeder van Knausgard, zijn (half-)zusje wordt in de hele reeks niet bij naam genoemd. Zij wordt geboren in boek 4 ('nacht), als Karl Ove als leraar in Noord-Noorwegen werkt. In alle boeken wordt aan haar bestaan slechts zijdelings gerefereerd; geen enkele keer beschrijft de auteur een interactie met zijn zusje. Toegevoegd na 39 seconden:
Bovenstaand antwoord bedoel ik