Welke e-reader kan ik het beste aanschaffen voor iemand die veel leest en weinig verstand heeft van electronica?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1K

Het beste antwoord

Sinds een paar weken heb ik de e-reader van Icarus. Ik ben er super tevreden mee. Heel eenvoudig, helder scherm bij dag en bij nacht, licht van gewicht, automatisch kantelscherm dus geen tekst meer op z'n kop. Met eenvoudig bedoel ik makkelijk te bedienen en makkelijk om er boeken op te zetten.
Ook te gebruiken voor luisterboeken voor als je eens niet zelf wilt lezen.
Wat mij betreft een aanrader.
Succes met je keuze.
Joyce

Toegevoegd na 2 minuten:
Oh ja, natuurlijk is de lettergrootte ook instelbaar.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

eentje zonder teveel toeters en bellen, dus met een gemakkelijke bediening. Later zal diegene zelf wel op zoek gaan naar de uitgebreider mogelijkheden van de e-reader via de handleiding
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb zelf nu 2 jaar een Bebook One en ben er zeer tevreden over. Geen poespas met Wii of touchscreen, gewoon puur voor het lezen. De lettergrootte is makkelijk in verschillende groottes aan te passen en je kan er makkelijk mee in de zon lezen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb zelf ook een tijdje gezocht naar een e-reader zonder poespas. De Bebook club kwam op diverse sites als eenvoudigste e-reader uit de bus. De Bebook is er in meerdere uitvoeringen, zoals die in bovenstaand antwoord. Ze zijn ook goed te verkrijgen, zelfs de Bruna had laatst een aanbieding.
Wat mij echter opviel in de vele reviews is dat e-readers nogal eens storing hebben. Veel mensen zijn na een aantal dagen/weken gebruik met hun apparaat retour gegaan. Overigens werd dit wel altijd goed opgelost. Het heeft mij doen besluiten om (voorlopig) geen e-reader te kopen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zelf heb ik de Bookeen Cybook Opus. Klein, lichtgewicht, lekker fel kleurtje en verder heel eenvoudig. Je kunt er mee lezen en dat is het, dus geen touchscreen, geen wireless internet er op en geen onnodige knoppen.
De lettergrootte kan je naar wens instellen.

Let er trouwens wel op als je een e-reader koopt, dat deze in elk geval het bestandsformaat epub met DRM ondersteunt! Vrijwel alle Nederlandse boeken die je (online) koopt zijn op dit moment nog beveiligd via DRM. Als je e-reader dit bestandsformaat niet ondersteunt, dan kan je deze boeken niet lezen.

Ook handig om op te letten is of je er een (micro-)SD kaartje in kan stoppen om het geheugen uit te breiden. Zo kan je er nog meer boeken op kwijt.

Tenslotte: als je een e-reader wilt om veel te lezen, let er dan op dat je wel een eInk scherm (de ECHTE e-readers) hebt en niet per ongeluk een lcd scherm. Het verschil: een eInk scherm straalt geen licht uit en is dus rustig voor de ogen, een lcd scherm straalt net als een beeldscherm wel licht uit. De accu van e-readers met een lcd-scherm gaan overigens ook nog eens veel en veel korter mee.