Wat kan ik nog krijgen voor suske en wiske stripboeken?

Mn vader heeft mijn zijn jeugd suske en wiske stripboeken gegeven om
Te verkopen. Nu ben ik benieuwd
Wat ik ervoor kan krijgen. Het zijn er 54, waarvan 5stuks een 1e druk. En
2speciale edities. Ze komen allemaal uit het jaar '85 a '87

Zou de prijs hiervan rond de 20euro liggen bij wijze van.

Of rond de 50?
Mischien wel 100
Of mischien wel 200?

Wat denken jullie?
Ik heb er namelijk totaal geen verstand van.

Bedankt!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
65.7K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gekleurde Suske en Wiskes zijn waard wat de gek er voor geeft. Zeker van na 85. Papierwaarde hooguit. Beter is kijken of je er iemand een plezier mee kunt doen. Anders is dat als je oude eerste drukken hebt (nummers 1/66 , met rood/witte en blauw/witte pagina's. Die leveren nog wel een paar euro op, maar een lucratieve belegging is het niet, zelfs niet in nieuwstaat. Het aanbod is gewoon TE groot.

Antwoorden (6)

Kijk eens op CataWiki.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De nummers 1 t/m 66 zijn collectors items, meestal nog in zwart-wit. Hiervan kunnen de prijzen flink oplopen. De nummers vanaf 67 zijn nog verkrijgbaar en zijn gebruikt dus niet zo veel waard.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jij ook bedankt!
+je als ik kon geven.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1 t/m 66 zijn altijd zwart-wit druk. Zijn later heruitgegeven in kleuren
Die boeken zijn heel veel waard! 15 of 20 euro per boek
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb ze zelf ook nog allemaal (vanaf nr. 67 'de Poenschepper'), waarmee ik wil zeggen dat die series niet zeldzaam zijn. Sterker nog, als je een beetje rondkijkt, kun je ze overal nieuw kopen voor rond de 5 euro.

Ik denk dat je je daarom niet rijk moet rekenen door de denken dat je de stripboeken van je vader voor veel geld kunt verkopen. Zeker niet voor de bedragen die jij noemt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik had er een 70, en ben er mee wezen leuren op internet.
ik heb ze later maar aan een kennis gegeven die ze spaarde en er heel gelukkig mee was.
de reacties waren van ik wil ze gratis ophalen, en je woont te ver weg, en 50 eurocent, tot een 2 euro werk.
ik wilde ook geen dagenlang geloop aan de deur, dan zit je ook vast, dan er maar iemand gelukkig mee gemaakt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
als het erg goed bewaard is misschien wel 4 euro.
maal 54 is dus maximaal 216 euro maar dit is onwaarschijnlijk
wacht ze zijn niet allemaal eerste druk dan een stuk minder
Toegevoegd op 11 april 2018 15:25: tekst