waar kan ik een samenvatting van het duitse boekje: Brand Aktuell vinden?

Ik moet dus voor duits het boekje: Brand Aktuell lezen.
Weet iemand waar ik van dit boek een samenvatting zou kunnen vinden? En via google is dit lastig

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (1)

BrandAktuell is geen boek, maar een organisatie die zich bezighoud bet Berufsberatung (beroepenadvies / opleidingsadvies) en geeft een tweemaandelijks tijdschrift uit dat de meeste scholieren (laatste jaar) krijgen en periodiek verschijnen er boeken (Spezialausgaben) over verschillende deelonderwerpen.

De link verwijst naar de site van BrandAktuell. Daar kun je ook online artikelen (en uitbreidingen van artikelen) lezen, maar als je ergens een 'samenvatting' moet hebben., zou je moeten weten welke editie / Sonderausgabe van de BrandAktuell je daar hebt. Ik vrees echter met grote vreze dat er van dergelijke werkjes geen samenvattingen te vinden zijn, omdat het in Duitsland niet echt 'boekenlijstmateriaal' is....gewoon 'scholieren- en opvoeders-informatie'.

Toegevoegd na 1 minuut:
Brandaktuell betekent overigens gewoon zoiets als 'vers van de pers'.

Toegevoegd na 10 minuten:
Okee, ook in Duitse woorden kun je dus foute spaties plaatsen....

Er is inderdaad een (dun) boekje met de titel 'Brandaktuell" (één woord) van Fabian Lenk, een bekende kinderboekenschrijver. Het is een krimi, en eigenlijk speciaal geschreven voor (Duitse) kinderen met lees/leerproblemen, dus in eenvoudige taal, korte zinnen en woorden en een kort verhaal met een duidelijk plot.

Een samenvatting zou nauwelijks aanhalen, want een boekje van dit kaliber lees je eigenlijk in één avond uit en vat je in twee alinea's samen. Dat zal vermoedelijk minder tijd kosten dan er op Internet een door een ander gemaakte samenvatting van vinden....