Hoe beschrijf je een dooddoener? Voor een Harry potter fanfictie!

Ik moet dus voor mijn fanfiction verhaal een dooddoener beschrijven.

Wat kan je dan het best beschrijven? En hoe beschrijf je dat ongeveer?

Toegevoegd na 4 minuten:
Wat zou de lezer van de dooddoeners willen weten?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

Dooddoeners zijn vrij mysterieus, en de lezer/kijker van harry potter boeken weten ook niet veel over ze. Beschrijf dus vooral hun uiterlijk (dikke mantels en maskers) en dat ze "slecht" zijn.

Veel dooddoeners in de harry potter boeken zijn ook wanneer ze niet gemanteld zijn slecht: Een beul, een pestkop, zown gladjanes, een weerwolf etc.

Denk zwart.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Een dooddoener is een volgeling van Voldemort. Dit kun je worden en blijf je heel je leven. Je krijgt dan een soort tattoo als merk op je arm. Als je Voldemort wilt aanroepen moet je je toverstok tegen het merk houden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Volgens mij heb je Dooddoeners in alle soorten en maten. Het zijn meelopers van Voldemort, die hem om de een of andere reden slaafs dienen. Ik zou, als ik fan fiction zou lezen, wel willen weten waarom een Dooddoener ooit een Dooddoener is geworden. Wat heeft hij er voor voordeel bij? Waarom ziet hij/zij niet hoe slecht Voldemort is? Hoe praat hij/zij het voor zichzelf goed? Ligt hij/zij nooit 's nachts in z'n bedje te zweten bij de wetenschap dat hij tot op het bot toe slecht is? Welke macht heeft Voldemort over zo'n Dooddoener? Is het puur 'come to the Dark Side, we have cookies' of zit er meer achter?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een dooddoener is een verdorven personage dat besloten heeft zich bij de heer Voldemort aan te sluiten om in zijn macht te kunnen delen. Als teken van herkenning krijgen ze op hun rechter (of linker?) bovenarm een zwarte doodskop getatoeëerd. Als Voldemort een van de doodskoppen bij zijn dooddoeners met zijn toverstaf aanraakt gaat de doodskop bij de andere doodsdoeners branden en moeten ze zo snel als mogelijk naar hem toe gaan. De dooddoeners zijn meestal een select groepje, in het boek "Harry Potter en de vuurbeker" bestaan de doodsdoeners uit niet meer dan 15 personen (toch?). Ze zijn de voorvechters van de heer Voldemort en voeren zijn duistere plannen voor hem uit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Uiterlijk (kleding)
Karakter
Hoe gaan ze te werk
Uit wat voor een familie komen ze
Reden om dooddoener te zijn