Hoe heet dit boekje of de schrijver of tekenaar?

Het gaat over 2 jongetjes die naar de tandarts gaan, een blond jongetje en een zwart jongetje. Ik denk dat de blonde Tommie heette. Eentje heeft al een gat tussen zijn tanden waar een melktand uitgevallen is, de ander alleen nog een wiebelend melktandje. In het boekje zie je wat de tandarts allemaal doet.
Het is een klein prentenboekje met ook wat tekst. Het is minstens 20 jaar oud, en misschien nog wel een stuk ouder.

Bij mijn vroegere tandarts lag dit boekje altijd in de wachtkamer, en vanaf mijn vierde tot mijn twintigste las ik het elke keer als ik bij de tandarts zat te wachten, omdat het zo'n prachtig jeugdsentiment opriep.
Ik kan sommige plaatjes nog steeds meteen voor me zien, maar ik zou het boekje, of een paar plaatjes daaruit, graag nog eens echt zien, en ik woon nu aan een andere kant van het land dan mijn tandarts.

De titel, schrijver, tekenaar, uitgeverij, alle informatie is welkom.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
een blond jongetje en een zwart jongetje. Ben je van de generatie die bedoelt met zwart jongetje, jongetje met zwart haar of ben je van de generatie die bedoelt negroide jongetje? Mijn moeder zegt ook altijd zwarte vrouw als ze zwartharige (blanke)vrouw bedoelt bijvoorbeeld.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ah, aan het antwoord te zien bedoelde je echt zwart/negroide.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
MrTomaat, net zoiets als Sjors en Sjimmie ☺☻ maar dan anders ;)

Het beste antwoord

"We gaan naar de tandarts"
Geschreven (of bewerkt) door Annie M.G. Schmidt.
http://www.oudeboeken.be/html/boekcat_ki.htm

Toegevoegd na 11 minuten:
Het origineel is van 'Patricia M. Scarry, maar bewerkt door Annie M.G.
Uitgever: De Bezige Bij, 1971
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Netjes+
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oh geweldig!
Ik heb zelf ook een tijdje op internet zitten zoeken, maar 'm niet kunnen vinden. Bedankt! :D Hoe heb jij 'm gevonden?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tja, wat steekwoordjes op google. Ik weet echt niet meer welke. Het komt uit de serie 'Een gouden boekje' nr.60
Volgens mij wordt 'ie ook aangeboden op Marktplaats voor een paar euro. Als je wat verder zoekt, kun je hem wellicht nog in bezit krijgen. :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nu ik de titel weet, kom ik 'm inderdaad bij allerlei webwinkels tegen :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik had niet verwacht dat iemand het antwoord zou weten. Heel erg bedankt!