Wanneer is lectuur voor jou literatuur?

Of is het predicaat literatuur misschien niet subjectief?
Vaak ook wordt bij uitgifte er al bij vermeld dat het literatuur is. Dus voordat de mening van de lezers een kans krijgt om er een waardeoordeel aan te geven.
Daarom de vraag: Wanneer vind jij lectuur literatuur?

Weet jij het antwoord?

/2500

Ook literatuur is lectuur, maar heel veel lectuur is geen literatuur. Mijn laatse literaire gelezen werk Patrik Suskind: Perfume, the story of a murderer. Erg spannend, prachtige beelden en mooi taalgebruik. Die laatste twee kwalificaties zijn voor mij de criteria voor literatuur. Ik heb ook kortgeleden nog een verhalenbundel van Camus uit de bibliotheek gehaald. Ook met prachtige beelden en mooi taalgebruik.maar minder spannend. Er moet dan wel een reden zijn om dat boek te gaan lezen. Mijn laatst gelezen gedichtenbundel is van Kavafis, een alexandrijnse dichter. Maar tussendoor heb ik het nieuwe boek van Dan Brown gelezen. Ik vrees dat een heleboel mensen op deze site van dit boek zullen genieten: vol magie, allerlei occulte zaken. Toegevoegd na 44 seconden: ... maar geen literatuur.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100