Kan iedereen zomaar een boek schrijven? En die misschien ook uitgeven!?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
4.5K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je een boek wilt gaan schrijven, let dan ook goed op je taalgebruik. Het is een boek DAT en niet een boek DIE. Een uitgever zal een verhaal waar taalfouten in staan zeker eerder opzij leggen.

Antwoorden (5)

Ja, je gewoon beginnen met schrijven en deze dan gaan uitgeven. Je moet even zoeken naar een goede uitgever, hier ga je dan langs met je boek en dan krijg je te horen of ze die willen gaan uitgeven. Je kunt eigenlijk altijd wel terecht bij een uitgever, het kan alleen zijn dat je bijna niks overhoud aan je boek. (bij de laagste uitgevers krijg je maar 10%)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In principe wel. Als je een boek hebt geschreven, kun je je manuscript naar allerlei uitgevers sturen. En als uitgevers er wat in zien (d.w.z dat ze denken dat het goed zal verkopen), dan willen ze het uitgeven. Als je zelf genoeg geld hebt, kun je het ook zelf uitgeven en bij een boekendrukkerij laten drukken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een boek schrijven kan altijd, gewoon beginnen (en het ook afmaken, das vaak moeilijker dan beginnen).
Vervolgens moet je met je boek naar uitgevers etc. gaan, als zij het goed vinden willen ze dat misschien voor je uitgeven (heeft vaak veel tijd en overredingskracht nodig, en bij veel verschillende uitgevers langsgaan, tenzij je boek natuurlijk heel erg goed is, dan happen ze wel).
Als een uitgever het niet wil uitgeven kun je naar een drukker stappen, die kan een boek voor je drukken en dan kun je het in eigen beheer uitgeven (dan gaan ook alle opbrengsten naar jezelf en neit naar de uitgever).

Toegevoegd na 1 minuut:
kijk ook hier voor het uitgeven in eigen beheer
http://kunst-en-cultuur.infonu.nl/taal/5322-je-boek-in-eigen-beheer-uitgeven.html
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wouw !
Bedankt voor je uitleg!
Het is niet zo gemakkelijk (goedkoop) om een gedrukt boek te publiceren. Uitgevers zijn streng en je moet 'maar net' in het fonds passen (soort boek). Als je eerst wilt proeven van het schrijversvak raad ik je aan om eerst een digitaal boek te schrijven. Het voordeel daarvan is dat je 1)zelf kunt bepalen hoe lang het boek moet worden, hoe het eruitziet etcetera; 2)het zelf kunt uitgeven (mensen kunnen het downloaden, al of niet na betaling). Het schrijft overigens een stuk makkelijker als je weet wat je precies wilt met je boek. Succes!

Toegevoegd na 1 minuut:
O ja... en als je je e-boek gaat verkopen, kun je bijna alle inkomsten zelf opstrijken (alleen een kleine bijdrage aan bijv Ideal of credit card company)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik schrijf zelf ook een boek, dus ik ken de vraag.
Ja, je mag altijd een boek schrijven en uitgeven.
Je schrijft je boek en deze kun je opsturen naar een uitgever.
Vindt de uitgever het wat, dan zal hij het uitgeven en dan kun je er ook een vergoeding voor krijgen.
Maar je kunt ook zelf exemplaren laten drukken maar deze moet je dan zelf betalen.
Hier zitten dus ook risico's aanvast.