Is er een Nederlandse vertaling van het boek "The Jewel of Medina" verkrijgbaar?

Ik wil dit boek graag lezen, maar kan het niet vinden. Weet iemand er meer van? Het zal toch niet zo zijn dat er geen uitgever het aandurft? We kennen toch geen censuur hier?

Toegevoegd na 27 minuten:
http://www.elsevier.nl/web/Dossiers/Censuur-in-Nederland.htm

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
huh? waarom is dat andere antwoord nou verwijderd?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat is door de gebruiker zelf verwijderd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
oh, ok..

Het beste antwoord

Dat hoeft niet te maken te hebben met censuur hoor ; in Nederland wordt in de regel meer en discutabeler werk uitgegeven dan in onvoorstelbaar veel ook moderne westerse landen. Maar het is maar een piepklein taalgebied, en het aanbod aan boeken is onvoorstelbaar groot. Zelfs van populaire schrijvers is of wordt nog lang niet alles vertaald, en soms moet je echt jaren en jaren wachten. Dit boek staat/ stond voor augustus 2008 in de Engelse versie ; tel daar dus nog maar gerust een jaar bij op.

En soms komt het nooit; als een uitgever verwacht geen groot genoege oplage te kunnen slijten, begint hij er niet aan. Vaneen hetze of een rel zijn ze echt niet vies; betere reclame voor hoge verkoopcijfers kun je niet hebben. Maak je dus maar niet druk om censuur. Maar als je echt alles wilt lezen, kun je jezelf beter aanleren engelse boeken te kunnen lezen. Valt in de praktijk best mee.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Misschien zoek ik niet goed genoeg (kan het me niet voorstellen :-) ) maar ook ik kan geen Nederlandse vertaling vinden.
In Italië, Spanje, Hongarije en Denemarken zijn de rechten voor de vertaling al gekocht. Misschien ondertussen nog in wat meer landen maar Nederlands in ieder geval niet.

Toch angst van de uitgevers hoor..ze willen geen slechte naam krijgen..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik hoop niet dat dit waar is.... want dat zou betekenen dat angst regeert, ook in Nederland. Terroristen bepalen niet wat ik lees - dat is onacceptabel. Als dat waar ga ik er maar eens over denken om -uit pure noodzaak- Wilders te gaan stemmen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Maar dat is toch al een tijd zo, angst regeert ook in NL. Wel niet in een heel niveau maar op sommige vlakken toch zeker wel te merken..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik geloof er niks van ; als ik zo over internet surf, lijkt al het geblaat over censuur voornamelijk gericht op het verhogen van de 'moet ik hebben'- status van het boek en de vergroting van de oplage.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Marleen, daar heb je wel gelijk in, hoe fouter het is om dat boek te lezen hoe leuker..en het klopt dat mensen het dan juist willen hebben en de oplage dan groter zal worden.
Maar toch denk ik dat de uitgeverijen er niet al te happig op zijn. Door alle negatieve verhalen willen zij zich niet in het risico storten om een slechte naam te krijgen. Misschien heb je gelijk en heb je kans dat het over een tijd wel in het nederlands uit zal komen (zoals je in je antwoord zegt) maar dat zal dan gebeuren door een uitgever met lef!