Bestaat er een (online) bibliotheek voor digitale boeken?

Ik heb een e-reader. Tot op heden koop ik mijn digitale boeken, maar ik vroeg mij af of er eigenlijk een bibliotheek voor is.
Digitale boeken zijn meestal beveiligd. Een digitale bibliotheek zou een lener bijvoorbeeld voor een periode van 2 weken leesrechten kunnen geven, waarna het bestand op de e-reader onleesbaar wordt.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja hoor bij een normale bieb hebben e-boeken.

Het beste antwoord

Bij sommige bibliotheken kan je net als gewone boeken ook e boeken lenen.
Het aanbod is nog erg klein, maar het kan wel.
Mijn ouders hebben in Amersfoort al verschillende boeken op deze manier gelezen. Je download ze via je pc
en na 3 weken, verdwijnen ze idd zomaar van je ebook.

Maar nogmaals dit staat nog in de kinderschoenen en er zijn nog weinig titels beschikbaar.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
wat merkwaardig dat ze zo verdwijnen van je e-reader, lijkt wel buitenaards zo. Maar ook wel begrijpelijk, want anders zal er vast wel iemand met een methode komen om de boeken door te verkopen. Maar het klinkt wel spannend :-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dank je wel voor je antwoord. Ik zal bij ons in Middelburg eens checken of ze het ook hebben en wat het aanbod is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
haha ja he, ik denk dat de bieb er marsmannetjes voor inhuurd