Wat is de titel van dit (kinder)boek?

Ik had vroeger, toen ik een jaar of 10 was een lievelingsboek. Alleen nu vraag ik me af hoe hij heet. Het is een boek met een roze voorkant, met roze flamingo's erop. Ik kan me nog vaag herinneren dat het over een meisje ging, met een opa die van vogels hield. En ze zat ook wel eens met hem op de scooter, en toen overleed hij ineens. Tja, iemand enig idee hoe dit boek heet?

Toegevoegd na 23 minuten:
Niemand? :(

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Is het "Mijn opa, de vogelman" van Gerard Tonen? De kaft is alleen blauw met meeuwen voorop, en het is een jongetje (Ebbe) ipv een meisje. Maar het gaat wel over een vogelgekke opa en een tocht op een brommer.

Na de pensionering van zijn opa beleven Ebbe en opa veel avonturen. In dit ik-verhaal staat de zoektocht van en naar opa centraal. De meeste volwassenen vinden het maar vreemd dat een gepensioneerde man zijn vrouw, huis en alles achterlaat om met roofvogels in Frankrijk te gaan werken. De vrijheid, die voor vogels van belang is, is dat eveneens voor mensen. Een wat bijzonder boek voor een kleine doelgroep: de wat betere lezer vanaf ongeveer 9 jaar. De omslag is in fraaie blauwe tinten en geeft enkele zeemeeuwen weer, evenals opa en Ebbe op de solex van opa. (NBD Biblion)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit lijkt me inderdaad het juiste boek.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja dat is hem inderdaad! Bedankt!
Oja, het was een jongetje die met zijn opa op de solex reed en de omslag is inderdaad niet roze.
nogmaals bedankt (;

Andere antwoorden (1)

Het lijkt me inderdaad De vogelman.
Hoe het boek eruitziet kan ik niet zeggen, maar ik heb wel wat aanvullende informatie gevonden op Google ( met jouw steekwoorden), misschien kun je daar iets mee?

Uitgeverij Zwijsen
AVI 8
9+
verschenen in 1999
ISBN 90.276.4313.x