Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

hoe schrijf je een thriller?

ik heb het verhaal al een hele tijd in mijn hoofd zitten, ik weet wat de opbouw word en wie de personen zijn, maar hoe moet ik beginnen?

zijn er eisen aan een goede thriller, zoja welke?
hoe kom ik aan goede namen voor mijn personages? ik heb al wel gedacht om anagrammen van bekende mensen te gebruiken, is dat een goed idee of?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
849

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Lees dit artikel eens: De ingrediënten voor het schrijven van een thriller.

Dit artikel is geschreven door thrillerschrijfster Carla de Jong, samen met de acquirerend redacteur van De Arbeiderspers. Je haalt er vast goede tips uit! Succes
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Ik kreeg laatst van een persoon hier op goeievraag.nl de volgende website:
http://www.degraveinseabeel.eu/schrijftechnieken.html
Echt een super site met technieken voor het schrijven van een boek met behoorlijk veel tips. Ik zou zeggen kijk daar even rond en begin aan je boek:D Suc6

Oja ik had graag de tekst willen kopiëren en plakken, maar dat gaat niet.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Leuk dat je ook schrijft! ik schrijf ook wel is.

Aan boek zitten nooit eisen je mag helemaal zelf weten wat en hoe je het wilt. Het begin kan je bijvoorbeeld maken door de gedachte van een hoofdpersoon of een probleem wat zich net heeft of gespeeld.

bijv.

Menno! kom is sophie wil je wat vragen! Ik stamel Ik vind je leuk krijg ik er stotterend uit. Ik ben leuk maar ik vind jou niet leuk. ik vond je leuk maar nu niet meer.

Peinzend denkt Sophie terug wat is ze toch dom geweest Enz.

een beetje aangepast stuk uit cocktails en ketchup
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kunt het beste beginnen midden in een actiescène of een gesprek. Zodat de lezer direct in het verhaal wordt getrokken.
Wissel de delen van het verhaal waar veel actie in voorkomt, ook af met rustige scènes. Want wanneer de lezer is het verhaal niet af en toe even tot rust kan komen, worden de spannende stukken niet meer als spannend ervaren.

Laat het verhaal bij de ene spannende scène rustig op gang komen en spring er bij een ander stuk weer direct in. Afwisseling móet, anders wordt een verhaal al snel saai.

Toegevoegd na 10 minuten:
Kies gewoon namen die bij de personen in je verhaal passen. Anagrammen zou je kunnen gebruiken, als je dat leuk vindt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding