moet je in de gemeente wonen om in de bibliotheek te gaan ? ( BELGIE !!!)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
4.6K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien een stom idee, maar er bestaat ook ´goeievraag.be ´. Als je vragen hebt betreft belgie, dan is het neit verplicht ze daar te stellen, maar geloof me, je krijgt wel beter resultaat :P

Antwoorden (4)

Nee, dat denk ik niet. Je kunt in eender welke bibliotheek langsgaan maar je moet dan wel lid worden en allicht een klein bedrag betalen. Als je bijvoorbeeld een boek wilt dat niet in jouw bibliotheek te vinden is, kun je het ofwel laten overkomen ofwel er zelf om gaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bibliotheken zijn openbaar. Je mag gewoon de bib inlopen en er lekker gaan lezen. Wil je een boek, tijdschrift of CD lenen (Mee naar huis nemen), dan zul je lid moeten worden. Je moet dan je ID meenemen en een klein bedrag betalen.

Ik ben ook lid van een Belgische bib: Betere service, de medewerkers zijn er vriendelijker, je mag enorm veel lenen (20 items > dus bv 10 boeken, 5 CD's en 5 films of zo je wilt 20 DVD's....), en de prijs...? Slechts € 5,- per jaar. Kinderen tot 16 of 18 jr betalen € 2,50 per jaar.

Toegevoegd na 1 minuut:
Maar dus nog even voor de duidelijkheid: Je hoeft niet in die stad, gemeente, te wonen om de bib te kunnen bezoeken of er iets te kunnen lenen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee.Je betaalt je lidgeld en zorgt dat je alles netjes binnen de termijn inlevert.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nee, je mag gewoon die bib in lopen, kaart kopen, en boeken huren! het is gewoon handig als je naar een bib in je gemeente kan gaan (da's lekker dichtbij)