Ik wil mijn dochter lid maken van de bibliotheek. Wat voor ID nodig?

Zij is minderjarig. Zij heeft alleen verlopen paspoort. Mag dat? Of is een ID van de ouders ook goed?

Ik wil niet speciaal een ID gaan kopen ervoor, alleen voor de bibliotheek.

Toegevoegd na 1 minuut:
ze is 6

Toegevoegd na 16 uur:
Toch veel verschillende ervaringen, zie ik.
Iemand ook ervaring met Rotterdam?

Weet jij het antwoord?

/2500

een verlopen paspoort is nog geldig als ID Toegevoegd na 30 seconden: alleen niet meer geldig als reisdocument

Bij ons hoef je niet te legitimeren, waarschijnlijk omdat je bij ons tot je 18e gratis lid bent. Dus ga eerst even bij de bieb vragen voordat je een id aanschaft.

Die heb je helemaal niet nodig

Bij ons heb je geen ID nodig, maar een document met je adres (bv copy van bankafschrift).

Ik heb mijn kleindochter van 4 jaar lid gemaakt van de bibliotheek met alleen opgave van haar naam en geboortedatum. Ik had daar helemaal geen ID kaart of zoiets voor nodig. Als je dat in jouw bibliotheek wel nodig hebt, dan zou ik het daar even vragen. Je kunt toch gewoon opbellen?

Dit is per bieb verschillend, dus even bellen. Hier kan je als kind lid worden als een van je ouders meekomt met een ID kaart. Maar er zijn ook bibliotheken die om een burgerservice nummer vragen. Ik zou er geen ID voor aanvragen.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100