Ik wil mijn dochter lid maken van de bibliotheek. Wat voor ID nodig?

Zij is minderjarig. Zij heeft alleen verlopen paspoort. Mag dat? Of is een ID van de ouders ook goed?

Ik wil niet speciaal een ID gaan kopen ervoor, alleen voor de bibliotheek.

Toegevoegd na 1 minuut:
ze is 6

Toegevoegd na 16 uur:
Toch veel verschillende ervaringen, zie ik.
Iemand ook ervaring met Rotterdam?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.8K

Antwoorden (6)

een verlopen paspoort is nog geldig als ID

Toegevoegd na 30 seconden:
alleen niet meer geldig als reisdocument
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hoe lang mag het verlopen zijn?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
een jaar of 5 als het goed is
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
http://nieuws-uitgelicht.infonu.nl/mens-en-samenleving/54853-stemmen-met-verlopen-paspoort-mag-dat.html
Bij ons hoef je niet te legitimeren, waarschijnlijk omdat je bij ons tot je 18e gratis lid bent. Dus ga eerst even bij de bieb vragen voordat je een id aanschaft.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hier is het ook gratis tot je 18e. Waarschijnlijk is dat landelijk?
Maar volgens mij hebben ze wel ID nodig... al is het maar in het geval je de boeken niet terugbrengt.
Maar je hebt gelijk.. zal het voor de zekerheid vragen ;-)
+
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja ze willen wel adres gegevens, maar daar is het paspoort zeker goed genoeg voor. wij wonen in kleiner dorp, ons kent ons!
Die heb je helemaal niet nodig
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dan gaan we er woensdag maar eens heen ;-)
Amadea
13 jaar geleden
Woon jij dan in een klein dorpje, dat ze je wel weten te vinden als je geleende materialen niet terug brengt? In de steden moet je je heus wel legitimeren voordat je lid kunt worden!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee hoor, mijn kleindochter van 4 heeft ook geen ID, maar wel een bibliotheekpasje.
Bij ons heb je geen ID nodig, maar een document met je adres (bv copy van bankafschrift).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik neem aan dat een document van de ouders wel ok is?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, dat is prima. Indien je een bankagschrift neemt zal ik het saldo enzo weghalen.
Ik heb mijn kleindochter van 4 jaar lid gemaakt van de bibliotheek met alleen opgave van haar naam en geboortedatum.
Ik had daar helemaal geen ID kaart of zoiets voor nodig.

Als je dat in jouw bibliotheek wel nodig hebt, dan zou ik het daar even vragen.
Je kunt toch gewoon opbellen?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit is per bieb verschillend, dus even bellen.

Hier kan je als kind lid worden als een van je ouders meekomt met een ID kaart.
Maar er zijn ook bibliotheken die om een burgerservice nummer vragen.

Ik zou er geen ID voor aanvragen.