Ik ben op zoek naar een kinderboek lees hier de beschrijving:

Het boek ging over 2 meisjes het ene hete Fransje, 1 was arm en het ander was rijk. In het begin mochten ze elkaar niet maar dat beterde steeds. Ze gingen dan op zoek naar iet (weet niet meer wat). op het einde waren ze bijna dood maar werden gered. Na hun zoektocht mogten ze op vakantie naar de zee.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Moord in Amsterdam / Trude de Jong; met tek. van Juliette de Wit. Amsterdam : De Harmonie, 1990.
ISBN 90-6169-383-7.
Fransje, een 12-jarig meisje uit de Amsterdamse burgerij, heeft de hoofdrol in het verhaal dat zich in de zomer van 1910 afspeelt. Fransjes vader, een arts, wordt neergeslagen en er blijkt morfine gestolen te zijn. Samen met Dientje, het zusje van de dienstmeid, gaat Fransje op onderzoek uit. Ze ontdekken een heleboel hartsgeheimen, en iedereen lijkt zeer verdacht. Door de vrij onschuldige morfinediefstal komen ze bij de echte en gevaarlijke misdaad terecht.
Amadea
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bedankt, dit was het boek dat ik zocht!

Andere antwoorden (1)

Teletubies? De vijf ??