Bill Gates??
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee Bob Dillan
John Grisham (was in elk geval lang de meest verkochte schrijver)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Daar zal zijn eerste uitgever niet blij mee zijn...
Niet de meest sympathieke, vrees ik. De auteur van 'Mein Kampf'...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kader Abdolah?
Het zal wel erg afhangen per gebied, cultuur en persoonlijke ervaring na het lezen van een boek.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mao Zedong. Hij schreef 'Het rode boekje', citaten van de voorzitter. Geschat wordt dat er alleen al tijdens de Culturele Revolutie 5 tot 6,5 miljard exemplaren van het Rode Boekje zijn uitgegeven. In veel landen in het Westen waren veel mensen door Mao gebiologeerd en het Rode Boekje werd door veel studenten en intellectuelen in de Westerse landen serieus genomen. De invloedrijke Franse schrijver Jean Paul Sartre prees het revolutionaire geweld van Mao als ‘diepgaand moreel.

Wikipedia - rode boekje van Mao
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
AWM
14 jaar geleden
+1. Dit antwoord moet kloppen.
Overigens zouden er nog 2 miljard onverkochte exemplaren liggen in China, maar dat er niets aan af.
Ernest Hemingway omwille van zijn gebalde stijl en zijn avontuurlijke levenswandel die hem op de belangrijkste momenten van de geschiedenis op de juiste plaats op het juiste moment bracht. "Farewell to Arms"
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ha, die Jinx;

Ik denk dat George Orwell in deze categorie ook flink scoort.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Stephen Hawking.... Hij zet het ontstaan van het universum neer, en zo zelfs dat het bijna een wetenschappelijke religie geworden is...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
James Joyce met zijn Ulysses.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Geert Mak met de eeuw van mijn Vader.
Geschied schrijver over de laatste twe eeuwen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Karl Marx, hij wordt nu zelfs nog genoemd bij alles wat naar communisme of socialisme zweemt.