is het Voynich Manuscript echt zo geheimzinnig?

ik heb gehoord dat dit boek in een taal is geschreven die niet bestaat klopt dit ?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

nou ja hij bestaat dat boek is het bewijs.

maar hij is verder nergens anders teruggevonden en niemand weet het te vertalen.
kan dus een onbekende taal of geheimschrift zijn.
het boek komt uit de 15 eeuw dus het kan geheimschrift zijn. uitvoeren van alchemie werd gestraft me de dood. en er staan veel planten in getekent.
maar als je de kinderlijke tekeningen bekijkt kan het net zo goed wat gekrabbel zijn zonder inhoud.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Het is in elk geval nog niet 'gekraakt', maar het is ook niet duidelijk of het echt een taal is of dat misschien iemand een geintje heeft uitgehaald en een nepcode heeft gemaakt.
Zie hier voor meer info: http://nl.wikipedia.org/wiki/Voynichmanuscript
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is iig in een taal (?) geschreven,die tot nu toe nog niet is ontcijferd. Er worden diverse personen aangewezen als auteur, maar tot op heden is niets bewezen.
Dus, ja het is echt geheimzinnig, of een grap.